woensdag 2 mei 2012

8B, Check...

Na het doortrekken van de Verdon richting Siruana met Tim en de 2 Amerikanen, waren de condities perfect. Aangenaam was anders met de noorderwind, maar om te knallen was het ideaal.
Na een super-eerste dag met 7c second go, 7c en 7c+ avue, voelde ik dat de moment er was om 8b te proberen. Dag twee gaf ik dan een GO in Ramadan, een mooie lijn op de oranje steen op sector 'Siuranella Nord'.

 De route zelf bestaat uit drie crux's. De eerste en de zwaarste is op 10 meter en telde 7 bewegingen op scherpe microregletten in een lichte overhang.
Na een halve rust begint crux numero 2, bestaand uit zware overkruis naar een halve verticale bi-doigt.
Een derde crux vertrok uit een aantal slechte greepjes om dan een zijwaartse reglette tepakken te krijgen , deze fixeren, hierop bij te komen en doorsmijten naar een bak!
De uitklim van 15-tal meter was een kleine 6c waar ik zo gefocust was dat ik vergat de setjes in te klippen...
Dan volgde een groot feest: de Relais inklippen :)

Even genieten en hop naar de volgende...

Jammerlijk heb ik er geen filmpje van. Siebe heeft deze route ook geknald met hieronder de movie.


Wanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten